jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

tredje försöket

Nu skriver jag om denna texten för tredje gången! 
Prins Som jag red i torsdags har jag ridit innan men det vat ett tag sen nu. För han såldes men var vara på prov. Så sa de som köpt honom att dey vart något fel på honom så de lämnade tillbaka honom. Så frågade ägaren mig ifall haj ville komma ut och hjälpa dem. Då haj kunde ser om du var något med honom. Så jag red honom och det gick bra. Först var han lite pigg men det gör ju ingenting. Sen började hans envisa sida komma upp men så har han gjort innan också. Han stannar och vänder för han inte vill gå på det hållet vi ska gå på. Men efter man visat vem som bestämmer så går han dit man vill. Han har ju sina nackdelar i det men vilken häst har inte några nackdelar? Jag tycker ju själv att jag kan lita på Fame t.ex till 100% men det kan jag egentligen inte för dem är flyktdjur. Så Prins blir då envis. En gång blev han så bråkig så han vägrade gå framåt och började backa och sen reste sig rakt upp och ner. Det är inte okej men då får man jobba och lära sig honom. Han kanske behöver en paus, han kanske behöver träna mer eller kanske han behöver en omstart. Man kan inte bara ge upp och skylla på hästen och säga att det är något fel på hästen.
Innan när jag har ridit honom har han aldrig varit så bråkig. Han har tagit ett glädjeskutt när vi satte fart i fullgalopp och innan det har han rest sig en gång typ 20 cm för det var något som skrämde honom i busken så dem grejerna räknas inte. Så jag tror inte det är något fel på honom han behöver bara komma till rätt hem med rätt ryttare.  

När jag stod i stallet med honom så smått där in två hästar och gav oss lite sällskap. För dem går på lösdrift så satte jag fast Prins längst ut så grimskaft en skulle bli ett stopp men det blev det inte utan först kom det lilla fölet och sen den stora vita. Men dem var så söta så dem fick stanna! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0