jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Sova utomhus!

Efter jag kom hem från stallet så skulle jag till Nanny där Amanda, Kimmy och Johanna var men jag kom hem så sent så jag tyckte inte det var lönt men dem tvingade ditt mig ändå och det var tur för det var skitkul när jag var där. Jag hade ångrat mig som fan om jag inte hade kommit ditt. ;)
 
När jag kom hade dem redan grillat korv och jag hade ätit hemma så det speladeju ingen roll. Men jag fick smaka grilladbanan medsmält choklad i som var jättegott sen hade dem chips och grillade marshmallows eller ogrillade! :p
 
Amanda Nanny och Kimmy hade bestämt att dem skulle sova ute i trädgården och om man läser det tror ni säkert att dem skulle sova i tält men neeej. Dem skullesov under stjärnorna utan något tak, på gräset fast med massa filtar under. Dem frågade ifall jag också ville sova med dem så då kom pappa med:
* Sovsäck
* Kudde
* Liggunderlag 
* Vantar
* Tjocka strumpor
* One piece
* Högtalare(för Kimmys fick slut på batteri)
* Mobilladdare
 
Ja det var nog det. Glömde tandborste och hårborste men skit i det! ^^
När vi skulle bädda så lavi plastpåsar underst mot gräset sen lakan sen täcke och massa filtar sen det täcket dem skulle ha på sig och vars en filt. Nannylåg längst sen Kimmy sen Amanda och sen jag längst ut på andra sidan. Trodde att det skullekomma råttor eller något så låg så nära Amanda jag kunde och för att det var varmare då! ;) 
Vi somnade faktiskt ganska tidigt runt halv 2 fast sen vaknade man ju några gånger under natten och det blev svårare och svårare att somna om för det blev ljusare och ljusare ute! ;)
Så kl 4 när jag vaknade låg jag så långt in i sovsäcken jag kunde och luvan från min one piece ner över ögonen både fr att jag frös och för att jag inte skulle få solen i ögonen! :p 
Men jag somnde om och vaknade kl 7 igen och sen gick vi upp halv 9. Så ja om ni någongång får för er att sova ute så är det jättemysigt men så jävla kalt, så gördet mitten av sommaren. Inte första maj som vi gjorde! ;)
Men nu har det blivit en tradition som Amanda sa, så nu måste vi sova ute varje första maj! :D
 
Bilderna är lite mörka men det var ju mitt i natten såå vad förväntar ni er! ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0