jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Hoppning med Danny!

Framridingen med Danny gick ganska bra tills vi skulle fatta galopp för då var han lite busig och sadeln gled så det blev lite vingligt men när vi fixat det så var andra varvet mycket bättre. När vi började hoppa så värmde vi upp på små kryss sen vidare till galoppbommar direkt efter krysset och sen höjde hon bommarna till en oxer! :)
 
Dem första sprången var sådär men efter ett tag så var jag faktiskt riktigt nöjd. Över oxern första gången tittade han väldigt mycket och hoppade jättelångt ut och andra gången vägrade han. Elisabeth tyckte jag kunde ha gjort bättre så han hoppade över men jag försökte få över honom så mycket jag kunde och det slutade med att han ändå vägrade och sprang nästan in i stödet. Men det gick bra, an fick lugna ner sig så jag kunde hoppa det igen men då hade Elisabeth lagt ner den bakre bommen och då hoppade han jättefint över.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0