jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Hoppning hos Anny

Red Fame igår tillsammans med Anny och Znajder. Det gick jättebra, hon surade lite men det var inte så mycket. Sen fick jag rida Lotta och fick vara den första som hoppade henne! Feeling special! Nej men hon var jätteduktig hoppade ca 30 cm med henne. Det var lite vingligt innan hindret men hon är ju bara 4 år, fast för att bara vara 4 så var hennes språng helt fantastiska! ;)
När jag ridit klart henne fick Anny prova och det gick också bra. Hon vägrade någon gång med båda två men sånt är livet.
Sen tvinga dem upp mig på en liten shettis som heter Flippen. Dem skulle testa ifall han var bra att rida på och det var han tills man skulle trava för då vägrade han och sen försökte han bocka men lyckades inte i traven men  fick något bocksprång i galoppen. Jag travade över bomar och sen ett litet hinder som han dök ner i grusen efter. Sen ville han inte mer så då började Anny springa med Lotta framför Flippen och då jävlar fick han fart så hon sprang över ett litet kryss så han galopperade till och med innan hindret. Efter hindret dök han ner i grusen, tvärstannade och fick till ett litet bocksprång så jag landade i grusen! :p
Ja det ser kanske hemskt ut för jag e för stor men efterom jag bara väger ca 33 kg så klarar han det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0