jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Danny var halt

Igår när jag kom till stallet så borstade, sadlade och tränsade jag Danny. Men när vi skulle ut så ville han inte gå ut ur boxen och när vi kom ut ur boxen och in på ribanan var han jättestel. Jag hoppade upp så fick jag börja skritta så Elisabeth kunde titta på honom. När jag hade skrittat en stund testade vi att trava och det räckte med tre steg för att se att han var jättehalt. Så jag fick snabbt gå in i stallet och tränsa Dolly så fick rida henne barbacka för att det skulle gå snabbt och smidigt. Vi red ut en lång skrittrunda med lite trav och Dollys trav var helt underbar. Man bara satt helt stilla och gjorde nästan ingenting! ;)
Så även om det var tråkigt med Danny blev lektionen ändå perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0