jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Stukat foten!

Igår när jag red Fame så red jag barbacka och då vägrade hon gå så jag hoppade av och gick en bit med henne. När jag gått en bit så hade jag ingen pall att hoppa upp från så jag slängde mig upp och när jag låg på mage på hennes rygg så bestämde hon sig för att springa hem.
Så hon snurrade runt och började trava och när hon snurrade runt ramlade jag ner på andra sidan om henne och landade konstigt med min fot och på svanskotan. Sen när jag reste mig upp och skulle precis ta henne för hon stannade vid mig när jag hade trillat av. Så springer hon iväg mot stallet.
Hon stannade såklart vid ett gräsfält och åt så jag gick snabbt dit och när jag kom dit började hon galoppera runt mig, som om jag longerade henne fast utan lina!  Till slut blev hon trött och stannade framför mig! 
Hon bara sprang, bockade och busade allt hon kunde så ja 31 år början man undra om hon verkligen är! ;)
Sen gick jag upp på gården med henne, tog pallen och red iväg så jag red klart det jag skulle.
Så idag kunde jag inte rida utan borstade och fixade bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0