jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Saknar Dana, red Quick!

Ja jag åkte till ridningen med Emilia idag för pappa var inte hemma och vår bil är på lagning så vi har lånat farfars och den kan inte mamma köra..
Men när vi kom till stallet var Quick som jag skulle ha redan klar och Zeb som Emilia skulle ha gick på lektion. Så vi gick runt till alla hästarna i stallet och sist upp till Dana som jag saknar sååå mycket.
Innan red jag henne varje lektion. Jag kunde inte tänka mig att sitta på en annan ponny. Hon var så underbar. Inte den snällaste i boxen och med knattarna men när man visat vem som bestämmer så var hon ändå väldigt trevlig.
Men nu går hon inte på lektionerna längre och har inte gjort det på snart två år. Eller ja dem har försökt sätta igång henne men vet inte hur det går med det.
Men nu när hon står som sällskap till en unghäst har hon blivit mycket snällare och nog lite gladare.
Bara om någon frågar ifall jag vill ta in henne från hagen så blir jag jätteglad resten av dagen så om jag någon gång skulle få rida henne igen skulle jag nog börjat gråta av glädje! ;)
Nu över till själva lektionen. Vi hade bomövningar som var mycket lättare i vänstervarvet än i högra. I vänstra var jag ganska nöjd även om jag failade några gånger men i höger så var det nästan rena katastrofen. Eller det kändes så sen vet jag inte hur det såg ut. två tre gånger klarade jag den bra i högervarvet men inte mer.
Här är lite bilder på Dana dem blev suddiga för där var jättedåligt ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0