jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Första lektionen ute!

När vi kom till stallet idag så red gruppen förre oss ute i paddocken så vi hoppades på att solen vara kvar så vi också kunde rida ute och det var den! ;)
Så idag var första gången vi red ute i paddocken under detta året! :)
Jag skulle rida Sir Peter så jag hade borstat och sadlat och allt sen när jag skulle tränsa så fick han typ panik och började skutta runt i boxen så jag fick snabbt ta av sadel och träns igen och då la han sig ner direkt.
Så vi trodde han hade ont i magen på något sätt men sen efter ridpasset fick jag veta att han mådde bra igen.
För istället fick jag rida Danny och det var jättekul för det var jättelängesen så han kändes som en porslinhäst. Han är helt känslig för allt, bara jag kramar lite med ringfingret så svänger han typ dit, men han är världens härligaste att rida på för man bara sitter helt stilla nästan! ;)
Jag blev glad att jag fick honom och inte någon annan sån trög! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0