jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Skitväder!

Ja för det första glömde jag ta bilder oå allt jag köpte och för det andra har det varit världens tråkigaste dag! Det har regnat nästan hela dagen så jag kunde inte cyköa till stallet utan väntade tills mamma kom hem och när hon kom hem så regnade det inte så då tog jag ju inga regnkläder men sen när vi kom till stallet så ösregnade det men precis innan det värata hann jag ta in Fame som stog i världens kladdigaste och mörkaste hagen så kag var nära på att trilla flera gånger. Men vi kom in i stallet. Fast vi var blöta och leriga, och Fame stod och skakade för hon frös så av med det blöta täcket sen på med ett fleecetäcke och ett varmt stalltäcke över. Så torkade jag hennes hals och man med en handduk.

Medand hon blev varm blandade jag lite mat och gav henne hö så hon kunde vara tyst. Hon kan inte stå i stall själv så bra utan att jag blir döv! ;)
Men det var skönt att bli kliad i örat! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0