jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Snö och stallet!

Jadå hella dagen idag har det snöat och som jag sa så regnade den förra snön bort så vi får se hur långt denna håller! ;) Ja min dag börade med att jag hade 5 min på mig att cykla till skolan och såklart började det snöa + motvind men eftersom jag hade bråttom så tog jag min cykel. Den ända gången ja tar min cykel på denna veckan för jag ville inte cykla hem om det började snöa när jag var i skolan, men såklart då den ända dagen när jag cyklar så börjar det snöa som fan.. Men jag kom hem! :) Och ja jag hann till skolan med 2 min så jag var där 07.58! ;)
 
Sen då när jag kom hem fixade jag mat sen väntade jag på pappa så han kunde köra mig till stallet. Jag hade egentligen tänkt cykla och få lite motion idag men nejdå såklart inte! ^^
Så jag red inte utan jag gick bara till gårdens brevlåda och tillbka. Det ligger kanske 50 meter dit sen tillbaka så en runda på ca 100 m gick jag med henne och bara på den lilla biten fick hon is/snö stylter, eftersom det mest var slask där bilarna kör så pacade det sig som is under hennes hovar. Dem blev ju inte så höga men det blir ändå halt för henne att gå på betong golvet i stallet. :/ 
Så när jag fått bort all is och snö så mockade jag gav henne mat sen körde pappa hem mig igen. Sofie ska hjälpa mig hur man sätter på broddar så kan jag rida i sånt här väder med! :) Jag kan ta av broddarna men jag får inte på dem! -.-
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0