jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

2 år om 8 dagar!

Ja rubriken kanske e lite konstig men om 8 dagar har jag haft Fame i exakt 2 år! :) Asså fattar inte hur snabbt det har gått! -.-
Den 20 Januari 2012 fick jag ett meddelande på Facebook från Sofie om att hon behövde hjälp med sin ponny.Så vi bestämde att jag skulle komma och provrida henne på söndagen den 22 Januari.

Sen dess har jag ridit henne två till tre gånger i veckan, jag har cyklat ut i snöstorm bara för att borsta och fixa med henne.

Det första mamma sa var att jag inte skulle fästa mig vid henne eftersom hon var så gammal men hur lätt är det? Bara efter första veckan var hon min lilla bebis! ;) 

Alla säger "oj har inte du haft Fame helt länge nu? Hon är ju jättegammal!" Haha ja vi satsar på rekord för Sveriges äldsta häst/ponny! ^^


När man ska rida ut en runda är hon jätteseg och beter sig som en riktig sur tant men på väg hem är det inga problem då springer hon allt hon orkar och trippar och håller på man kan inte stå stilla i 2 sekunder utan att hon slänger sig i diket! Hon har nog aldrig gjort något dumt med mig hon har bockat två gånger en gång när hon var glad för hon hade varit halt i två veckor så hon hade inte får bli av med sin energi! ;) Men också en gång när hon blev rädd för en fasan. :/

Men efter två år har jag bara ramlat av en gång och det var när jag försökte göra jorden-runt i skritt och när jag satt baklänges var där något farligt i buskarna utanför paddocken så det blev ett fint magplask i sanden! :D

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0