jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Red Zeb första gången!

Idag på ridningen så fick jag Zeb. Man brukar ha samma hästar tre gånger sen bytar man eller sitter kvar men dessa tre veckorna har jag byttat häst varje gång! ;)

Så idag var första gången jag red på Zeb och i början gick det jättedåligt. Han gick verkligen som en lång giraff. Men sen när Elisabeth tog tag i tyglarna och fick ner honom så kunde jag sen själv jobba ner honom lite bättre än innan iallafall. Sen i galoppen på volten i vänster varv gick han helt underbart efter något varv och lite sämre i höger! :D
Men sen när jag saktade av till trav gick det tre varv att hålla kvar honom sen ryckte han ur tyglarna och såg ut som en giraff igen! :p

Det var lite roligt för det brukar vara i skritt och trav som jag kan få dem på tygel eller iallafall så dem böjer på huvudet men i galoppen brukar allt släppa utom här, för på Zeb var det tvärtom! -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0