jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Hejdå Louise!

Nu har jag precis kommit hem från stationen där jag lämnade Louise och det var precis så hon kom på tåget! ^^
Det gick 15.00 så vi gick från mig kvart i tre och tänkte att vi skulle hinna ta ut biljett i lugn och ro. Men istället fick vi springa från cyklarna och kom precis när klockan och det ringde så sen när tåget hade åkt förbi sprang Louise upp, tog ut en biljett medans jag kom springandes med hennes väska! Så ja det blev lite stressigt men hon kom på så det blev ändå bra.
Men nu tar vi allt från början. Så jag hämtade henne på stationen vid fyra igår sen gick vi hem så hon kunde lämna sina grejer och lite sånt. Sen väntade vi på att mina föräldrar skulle komma hem så de kunde köra oss till Jägersro. Det var träningstävling där som jag var med på så innan den åt vi på Burger King. Tävlingen gick jättebra och då menar jag verkligen jättebra för jag fick min första seger inom ponnygaloppen. Även om det bara var träningstävling så var det ändå en tävling som jag vann. Anny var också med och var jätteduktig hon kom på en fjärde plats och det är grymt bra med den lilla ponnyn hon lånade. Det är andra gången Stenskott Annys ponny då, är med på en sån här tävling. Lilla Skottlight som jag red har varit med någon gång innan så han vet lite mer vad som kommer hända och vad han ska göra.
Men ja tillbaka till dagen med Louise då. Efter tävlingen när vi kommit hem så duschade jag snabbt sen tittade vi på en serie som är jättebra. Jag vet inte vad den heter men det handlar om människor som har dött men som har börjat leva igen. Det var sista avsnittet på denna säsongen igår men ni måste se den när den börjar igen.
Idag när vi vaknade värmde vi bullar i ugnen till frukost sen på med ridkläder och så cyklade vi ut till Fiedahl för på Stall Ess ridläger hade Louise en häst som står på fiedahl så tänkte jag att hon kunde hon få träffa honom men dem hade inte hunnit ta hem alla från Åhus (där ridlägret är) utan där var typ fyra stycken kvar som dem skulle hämta idag så det var synd. Sen cyklade vi ut till Fame från fiedahl. Där jag red en liten runda med henne. Sen cyklade vi hem och åt lunch och sen packade hon hennes grejer och resten har jag berättat i början. Så ja det har varit en intensiv dag men det har varit kul. Bilderna laddas upp på datorn nu så dem kommer nog upp ikväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0