jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Söndrig svans och svullet öga..

Kom till stallet ganska sent idag för pappa köpte bly till min viktvojlock efter jobb så han kom hem lite senare. Men när jag väl var i stallet så fixade jag all maten + hö då på typ 5-10 min sen mockade jag, soppade efter mig, fixade vatten, tömde skottkärran och tog in henne. När jag gjort det hade det gått ca 30 min och bara mockningen brukar ta så lång tid för jag är jätteseg och typ glömmer bort vad jag håller på med! ^^
För att slippa soppa igen så borstade jag henne i boxen för hon fäller extremt mycket nu. Annars brukar jag binda fast henne i stallgången, för hon kan inte stå stil i boxen. Den ända gången hon står stilla är när hon har mat. ;)
När jag skulle borsta henne så märkte jag att hon hade kliat sönder sin svans och sen har hennes öga blivit svullet igen. Det är lite synd! :(
Jag red en lite snabbare runda också idag för det kom en jätteläskig man gående dit vi skulle och orkade inte bråka med henne så vi tog andra hållet och den rundan på det hållet är längre än den vi skulle ta från början så vi vände tillbaka hem när vi hade kommit en liten bit.
Jag har också lärt henne att snurra. Eller håller på, så efter varje ridpass så tar jag en godis och det räcker att jag petar lite på hennes rumpa så snurrar hon runt. Ibland tar hon fel håll men hon snurrar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0