jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Mina stövlar har kommit!

Äntligen har jag fått mina stövlar och jag hittade alla fel man kan hitta på ett par skor. Men när jag riddit in dem lite hoppas jag att hälften av problemen försvinner! ;)
1. Dem var för långa så jag kan inte ha kortare än dressyrläder för att slippa skavsår.
2. Foten var för stor så min häl åker upp 1 cm när jag går och mina tår har typ 2 cm för stor plats så det ser ut som om jag är värsta big-foot.
3. Dem satt alldeles för tajt så jag fick trycka in mina vader när jag skulle dra upp dragkedjan.
4. Den vänsta stövlen var sne i toppen och där snörrena sitter.
Men dem sa att dem skulle komma den sista mars och det är den 4 april idag så dem var inte så sent ute för vi fick lapp om att vi kunde hämta dem igår och då har dem varit här en dag eller något sånt. Storleken på foten kunde dem inte ändra för den var färdig.
Jag har 37 för i 36 fick jag precis i foten. Så vi får lägga i en sula. Men det andra med att den var tajt, ja visst det ska ge stöd men jag menar inte så mycket så jag knappt kan ha byxor under. Dem mätte mina ben när jag hade tunna jeans på mig så dem får ju ta några millimeter större för att tänka att jag ska ha ridbyxor under plus strumpor. Nej jag blev lite besviken, hade väntat mig bättre. Men det är dem ända stövlar jag kan ha för alla andra har för stora vader så jag får ha dem.
Dem är ju jättefina och kvalitén är super men om deras färdigsydda stövlar passar så ska man nog köpa dem istället för att beställa! :)
Men man fick en slags skokräm tror det var impregnering och två remmar, antingen till sporrar på köpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0