jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Långrunda med Fame och pappa!

Jag var i stallet vid 3 för att slippa dem värsta flugorna. Jag tvingade med pappa så jag kunde rida en lång härlig runda eftersom hon stannar och vägrar gå om man är själv, och det är inte så kul att man inte kan rida en längre runda nu när det är så fint väder utan att bråka med henne. Så då fick pappa vara hennes sällskap.
Eftersom han gick så skrittade vi mest, travade fram henne lite på en lång raksträcka med en liten backe i slutet, så när hon kommit upp för den tvärstannade hon för att se så pappa var med. När han var lite närmare kunde hon gå några steg sen stannade hon igen. Det är så tråkigt när hon gör så för det är verkligen omöjligt att få fram henne utan att sitta av. Men när alla var samlade kunde vi fortsätta att gå. ;)
Jag galopperade en liten bit sen tog vägen slut så vände vi och galopperade mot pappa igen. Sen viste hon vart vi var påväg så då behövde man inte vänta på pappa utan hon travade iväg fint med mig på ryggen! Men sen kom vi för långt ifrån så då fick vi stanna och vänta fast det var inte lika kul då! ^^
När vi äntligen kom fram till stallet igen så var kl halv sex så ca 1 timme & 20 min var vi ute och red. Det är ganska bra för en 31 årig gammal tant även om vi nästan bara skrittade. Eftersom det var så fint väder så fixade jag henne ute så slipper jag sopa i stallet och hon får äta gott gräs. ! :)
När jag fått av sadel och träns och kommit ut från hagen så lägger hon sig ner direkt eftersom hon blev lite svettig så måste man rulla sig så extra mycket skit fastnar! ^^
Sen fick hon lite god mat och nytt vatten. Medans jag borstade borstade bort smutset! ;)
Ja hon har beskydd på bilderna när hon rullar sig för jag hann inte få av dem!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0