jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Info om tävlingen igår

Ja vi var där 14.55 och vi skulle träffas kl 13.00 så vi fick lite bråttom men vi hann. Vi hörde hela genomgången och det var det viktiga! ;)
När vi hade vägt in oss så fixade vi hästarna eller Sandra fixade och jag hjälpte till lite då och då.
Castor bockade väldigt mycket första gången han var på jägersro så vi red fram Kira samtidigt så han blev lite lugnare men såfort Kira kom för långt bort så gnäggade han och stannade och höll på men han bockade kanske bara två gånger så det är framsteg.
Medans alla loppen var så skrittade jag bara runt med Kira i nästan 1 timme så när jag skulle hoppa av så Sandra kunde springa med henne för veterinären så hade mina ben och min rumpa somnat så redan innan vi red in på banan på väg mot start fick jag mjölksyra i benen! :p
När alla var på plats vid start så gick det ändå ganska bra. Alla kom iväg samtidigt och så. Kira tyckte nog inte om hästen brevid sig för när den kom för nära blev hon jättesur sen i loppet när jag red förbi honom så gick Kira väldigt långt ut och hon ville verkligen inte gå närmare honom så tillslut gav jag upp så fick hon springa där ute!
Men jag kom på en tredjeplats som jag är stolt över. Speciellt nu när det var första loppet sen november!
Fler bilder blir det nog inte för pappa har inte lagt över dem till mig än men det kommer väl så småningom. Video ligger iallafall ute på youtube det är inte jägersro som lagt upp den denna gången utan Ola Svensson ska lägga ut länk senare men skriver från mobilen nu så blir lite svårt! ;)
Blir en gammal bild sen sist jag var i Halmstad och red henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0