jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Hopptävling! Clear Round

Vi samlades i stallet kl 09.00 då började vi borsta våra hästar och sadlade dem. När alla var klara gick vi ut till ridhuset för att gå banan. När jag kunde den gick jag in i stallet igen och då behövde jag inte göra någonting för en annan tjej skulle ha Grace förre mig. Så hon tränsade och red fram henne. Det var tur att hon red fram henne för Grace var.. Ja sig själv så hon fick busa av sig lite tills jag skulle ha henne då var hon hur lugn som helst. Det var mer jag som var spänd eftersom jag inte ridit henne på jättelänge och hon gjorde så mot Matilda som hon andra tjejen heter.
Jag travade två varv sen hoppa jag fram på dem två första hinderna sen körde jag banan och fick då Clear Round! :D
Det ända var väl att på tredje hindert hoppade hon större än vad jag trodde så när hon landade tappade jag ena stigbyglen så på fjärde hindret hoppade jag med en stigbygel, men det gick lika bra! Innan nummer fem hann jag ta den iallafall och hoppade vidare rundan! Film ligger ute på youtube imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt! :)

Svar: Jaa det är det alltid! :)
Cornelia Hartsmar

2014-04-14 @ 12:42:31
URL: http://tobehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0