jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Hoppning med Fame!

Min dag idag började med att jag hade ställt klockan fel så den ringde halv 9 istället för halv 8.. Så istället för att vara i stallet kl 09.00 så cyklade jag hemifrån då. Men för att ha hälften av hjulet med luft, inga växlar och motvind så ställde jag min cykel utanför hagarna kvart över 9 sen tar det en liten stund att gå igenom hagarna upp till stallet.
När jag kom hade Sofie redan fixat allt och höll på att linda så jag borstade och fixade resten av henne sen red vi iväg mot ridhuset. Eller Sofie cyklade och jag red! ;)
När vi var framme vid ridhuset hade hon redan värmts upp ju. Så Sofie började ta fram hinder direkt. Jag började med att mjuka upp henne lite i alla gångarter sen travade och galopperde jag över bomar sen började jag hoppa ett litet kryss och vidare till vattenmattan. Tillslut hoppade vi en liten bana som hon klarade jättefint. En gång hoppa hon för tidigt på vattenmattan så hon landade på den med bakbenen, så rädd för den är hon inte. Tvärtom hon älskar nog den, varje gång man hoppat den så galopperar hon på och är skitnöjd med sig själv! ;)
Har inga bilder från idag för Sofie filmade så blir en gammal från första gången vi hoppade vattenmattan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0