jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Annys stall!

Runt 10 tiden kom Anny och hämtade mig vid busshållsplatsen närmast mitt hus. Sen körde vi till hennes stall. När vi kom dit kom jag på att jag glömt mina regnbyxor så jag fick låna Annys när jag skulle rida sen fick hon dem när hon skulle rida men det slutade regna efter ett tag så då fick jag ha dem hela tiden! ;)
Jag red deras b-ponny Lotta som Anny hat ridit in men hon tycker att hon blivit lite för lång så då fick jag rida henne idag! Så red hon sin d-ponny Znajder (tror det stavs så).
Det gick jättebra att rida iallafall, utom när man skulle svänga då hängde hon inte riktigt med utan skulle fortsätta på fyrkanten och i galoppen fattade hon nog inte riktigt vad hon skulle göra förräns efter ett tag när man fått några steg galopp. Då galopperde hon på jättefint hela varvet runt! :D
Sen byttade vi till högervarvet och det var inte lika kul. Jag fick några steg högergalopp sen var resten fel galopp. Tillslut var jag helt slut så vi byttade häst så jag fortsatte att skritta fram Znajder åt Anny så testade hon en högergalopp på Lotta. Efrer många gånger så fick hon äntligen ett helt varv i högergaloppen! :)
Så medans Anny red Znajder sen igen så skrittade jag av Lotta. När Anny ridit klart tvingade hon upp mig för att testa hans galopp, som var jättefin!
Efter jag gjort det så släppte vi dem lösa i paddocken och tänkte köra lite trix och grejer men det blev inte så bra för dem började jaga varandra istället och bara sprang runt varv efter varv! ;)
Tillslut fick vi tag på dem så då fick bara Lotta gå lös för hon lyssnade lite bättre på oss!
När vi var klara med dem åkte vi till McDonalds och åt sen till stallet igen för att mocka och hälsa på resten av hästarna där! :)
För där finns tre stycken shettisar och två islänningar som är jättesöta! När vi var i islänningarnas hage så finns där små gamla terränghinder. Vi sprang upp och ner för upphoppet så sprang den ena ponnyn efter oss. Han var jätteduktig och jag tror inte han var så gammal. Dem var inte inridna än så dem kan inte vara jättegamla.
På McDonalds köpte vi också en påse morötter till Znajder för han fyller 21 år idag! GRATTIS!!
Bilderna är på islänningarna i hagen och Lotta i sin box!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0