jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Ridit fort! :)

Dagen har hitintills varit helt underbar. Började dagen med att hoppa upp på cykeln och cyklade till Vasaholm, och det är en bit dit, fixade det på under en halvtimme, förra gången tog det över en timme...
Första turen red jag Sessan, en ridskolehäst och då skrittade och travade vi bara ut. Nästa tur red jag Gagarin, en riktig galoppör på jag tror det är 3 år.
 
Först så travade vi fram på en liten galoppbana. Och först så busade han lite så att jag tappade ena stigbygeln men jag höll mig kvar. Sen busade han igen och jag var tvärsäker på att jag skulle flyga av då jag hade tappat båda stigbyglarna. Men sen slutade han och galopperade ett halvt varv med mig utan stigbyglar innan jag fick stopp på honom. Fick sen höra att jag har riktigt bra balans, sånt gillar jag att höra.
 
Sen red vi ut på banan och fattade galopp. Jäklar vad fort det gick, helt underbart, tårarna rann av fartvinden och gud vad härligt och häftigt det kändes, att bara flyga fram i galopp på en så stor och musklad häst. Sen tog banan slut och vi saktade av. Och jag sa att jag aldrig har ridit fort, och fick som svar att det kunde gå myyyycket snabbare. Shit vad fräckt.
Andra varvet gick lite långsammare men även det var riktigt snabbt enligt mig. Och Garre var knappt trött när vi red hem sen. Detta måste jag få göra igen för det var jätteroligt! Sen fick jag beröm för att jag tog det lugnt även om det gick fort och för att jag gjorde andra saker bra, snacka om att man blir glad för det, detta var ju liksom ändå bara första gången jag galopperade en riktigt galoppör ute.
Föresten så tipsade jag om en serie på ponnysanning.se och gissa vem som blev länkade, jo jockeymupparna! Kul!
Fina Garre i hagen, rätt nöjd efter att ha fått springa lite. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jaana

Härligt att du tyckte det var skoj för det kommer fler gånger! I morgonbitti!!!!

2013-05-04 @ 20:13:37
Postat av: Sandra SG

så fin blogg!

Svar: Tack! :)
Cornelia och Matilda

2013-05-04 @ 20:20:18
URL: http://sategu.blogg.se
Postat av: Linnea

Åh häftigt med galopp, hade varit härligt att testa!:)

Svar: Det är det verkligen! :)
Cornelia och Matilda

2013-05-05 @ 09:58:06
URL: http://linnenea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0