jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

I´m back

Halloj alla! Har ju inte bloggat på 3(?) veckor...men nu kör jag igen. Har dom senaste tre lektionerna på vasaholm ridit Ranja, en pigg, stark och väldigt söt ponny. Vi skulle ha tävlat förra helgen, men tävlingen ställdes in :( Igår var det avslutning på Vasaholm, jag red Ranja och vi red ett varv runt den stora galoppbanan i grupp. Det gick rätt okej, Ranja var rätt pigg och hästen framför oss rev upp en jäkla massa grus så att Ranja fick det i ansiktet, stackaren... Men sen började Juniper som låg bakom oss att bocka (why...?) Han bockar ju typ aldrig... Så det blev lite kaos.
Sen när vi kom av banan fick vi en och en rida vars två varv runt den liiiiiilla galoppbanan. Och det gick skitbra, hon var väldigt pigg första varvet så då jobbade jag på att hålla in henneoch det gick superbra. Sen andra varvet släppte jag på lite och det gick också bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0