jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Galoppen på Mynta

Idag på galoppen red jag Mynta en brun/fux som är väldigt lik Fairy. Olivia red på Felix, Anny red på Popeye och vår tränare red med på Mikado. Vi red på rakan, först Felix sen jag och Mynta sen kom Popeye och sist Mikado. Mynta försökte hela tiden springa förbi Felix men hon lyckades aldrig för då styrde jag in henne i Felix rumpa istället ^^ Men iallafall när vi galopperat och skulle trava tillbaka så gick det lite för fort och vår tränare sa till oss att sakta in så då gjorde vi det men den idén gillade inte Mynta.. Hon stannade och började bocka och jag lutade ju mig bak och tog lite i tyglarna men mer orkade jag inte så min första tanke var "okej ny flyger jag av" men när jag slutade kämpa emot så slutadr hon att bocka så det var precis som om hon tyckte det böev tråkigt när jag inte kämpade mot henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0