jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Galoppen i måndags

I måndags var det ju som vanligt galopp, what else!
Jag red Popeye, Corre red Fairy och Annie red Wonder och vi red på rakan. Och som förra gången vägrade hästarna gå framåt. Men vi hade spön denna gången så lite bättre gick det, förutom att Wonder nästan sparkade på mitt ben för hon tvärstannade framför mig och blev rädd eller något när jag och Popeye dök upp. Usch, det var lite obehagligt och Fairy stegrade sig och så. Men tillslut, pust, blev det trav farmåt och sen galopp.
 
Efter bara ett par galoppsprång ropade Corre att vi skulle stanna, då hade hon flugit av. Men vi fortsatte rida då det är mycket säkrare, vår tränare säger hela tiden att man alltid ska fortsätta framåt. Efter att har ridit nästan hela vägen upp kom Fairy springade. Jag blev jätteförvånad då jag trodde Corre hade tagit henne. Sen saktade vi av när vi hade kommit upp till slutet av banan. Och jag försökte se om jag kanske kunde få tag i Fairys tyglar, men jag gav upp rätt snabbt då vi för det första såg att hon snällt gick efter oss och när Popeye nästan blev lite sur på henne. Så vi skrittade en bit och höll henne under uppsikt. Men sen tog det stopp. Fairy stannade och började äta gräs så att hennes tyglar gled ner och hon fick dom om benen. Snabbt hoppade jag av och knäppte upp dom och sen kom Carro (vår tränares "vikarie") och Corre och så blev vi uppkastade igen.
 
Sen travade vi tre varv runt lilla travbanan inne på stallbacken. Vi stod upp en hel del och de två sista varven stod vi och sjöng "Jockeystyle" i kör XD. 
Bild från förra veckan. 

Kommentarer
Postat av: Matilda

haha känner att det händer endel incidenter på era träningar, har ni aldrig en tränare som rider med?

Svar: Nepp, tyvärr...
Cornelia och Matilda

2013-05-02 @ 11:16:02
URL: http://ilooksharp.blogg.se
Postat av: Emilia

Vad använder ni för galoppsadlar, ska nämligen köpa en galopp/montesadel så behöver lite tips och om ni vet något finns det att köpa på Jägersro? :)

Jättefin blogg!

Svar: Hej! Har ingen större koll på vad det är för sadlar vi rider, tror att det är Zilco och Gibson sadlar, skulle väl tänka mig att det finns att köpa på Jägersro.
Cornelia och Matilda

2013-05-04 @ 20:47:56
URL: http://macamonkey.blgg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0