jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Galoppen i måndags

I mådags på galoppen blev det årspremiär för stora banan, härligt! Jag red Popeye igen, ska fråga om jag inte kan rida nån annan häst nästa vecka, Popeye är ju så snäll och jag vill ha lite mer utmaning, även om jag kanske får mig en flygtur... Första varvet fes Mikado iväg så att både Popeye och Fairy drog iväg en liten bit men sen fick vi kontroll på dom efter en kort bit. Andra varvet fick vår tränare sitta upp på Mikado för att visa honom att det inte är okej att sticka iväg. Så jag och Corre travade med ett varv och sen på upploppet fattade vi galopp och det gick bra. Ja det var nog allt värt att säga.
 
Ikväll är det ridning på Vasahol, yay! Och på måndag kommer jag nog inte till galoppen då mamma ska till Irland då. 
Delar med mig av en bild från i söndags när jag och Alma var på Jägersro. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips är att inte skära av hästen eller ryttaren så som du gjort på denna bilden då det ofta blir fel proportioner och framförallt blir det i 98% av "fallen" snyggare om man har med hela ekipaget. men annars fin blogg :)

Svar: Tack för tipset :) Detta är tyvärr orginalbilden.
Cornelia och Matilda

2013-05-16 @ 07:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0