jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Trav på galoppen

Red Wonder Girl idag, på ascotten. Först så gick Mikado och Popeye på banan och efter ett tag gick jag och Corre på. Efter 200 meter fattar vi galopp och Wonder bockar lite försiktigt. När hon lugnat ner sig igen fattar jag galopp igen, efter en bra bit flyger hon upp i ett sånt jäkla bocksprång och lilla jag flyger som en vante över huvudet på henne. Reser mig upp och ser hur hon galopperar vidare, yay!
 
Vad fasiken ska jag göra nu då? Jag har två alternativ. 1) Fortsätta gå och hoppas på att hon stannar så att jag kan få tag på henne. 2) Vända tillbaka till början på banan. Jag väljer alternativ 1 men efter ett tag upptäcker jag hur dum jag hade varit, Wonder bara springer vidare men så ser jag hur hon plötsligt har stannat och verkar bli infångad av Anny och Corre. Just då kommer en travare förbi mig och kusken undrar om jag hade flugit av och om jag ville ha skjuts. Så jag hoppar upp på sidan av vagnen och får åka med till platsen där Wonder är infångad. Jahapp vad gör vi nu då? Som tur var kom Camilla just då och kastade upp oss och så red vi tillbaks. 
 
Snacka om att det finns trevliga och snälla människor. Fast jag kan säga att jag gärna hade slått mig eller nått så att jag inte hade behövt bry mig om vad Wonder gjorde för pinsamt var det. Oj, jösses vad det där låter fel! Självklart hade jag inte velat att något hände med Wonder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0