jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Secretariat

Sen jag såg filmen Secretariat för första gången har jag varit helt fascinerad av denna helt otroliga häst, även om jag föddes 9 år efter att han fick lämna jorden. Det som han uträttade är helt fantastiskt och jag tröttnar aldrig på att se honom vinna sina lopp, speciellt Belmont Stakes. För er som inte vet vem Secretariat var så berättar jag det nu.
Secretariat var en galoppör i USA som år 1973 blev den första hästen att vinna Tripple Crown på 25 år. Han satte faktiskt rekord på alla 3 lopp som ingår i Tripple Crown, Kentucky Derby, Preakness Stakes och Belmont Stakes. Ännu är det ingen som har slagit dessa rekord.
 
Belmont Stakes 1973, videon ger mig gåshud, när Secretariat lämnar Sham bakom sig och bara ökar avståndet till dom andra, helt otroligt. Önskar att jag hade kunnat vara där och se det med egna ögon, men en ännu större dröm är att få rida ett lika otroligt lopp så att jag hade vunnit Tripple Crown, på en helt otrolig häst, det hade varit något det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0