jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Galoppen idag

Idag red jag Wonder Girl, blev först lite besviken när jag blev tilldelad henne för hon brukar vara sjukt seg inomhus. Hon var rätt seg i början av lektionen, men sen... Hon började galoppera så fort jag bad henne om det så när vi hade galopperat en stund kortade jag stiglädrena en hel del, så jag red rätt kort, men jag kan rida kortare, det gör jag nästa gång XD Sen skulle vi stå upp både i trav och galopp i typ fem-sex varv i varje varv, en långsida i galopp och en i trav, och vi fick inte sätta oss ner en ända gång och det klarade jag väldigt bra, nuddade bara sadeln ett fåtal gånger när vi fattade galopp. Väldigt bra lektion förutom då att hon var seg i början. Sen så hoppade hon till för att hon blev rädd för något, men jag tycker det är rätt kul när hästarn är sådär för då får man ju en jäklig balans. 
 
Imorgon är det skola, skola för första gången på tre veckor :( usch, är verkligen inte sugen på det... men bara två veckor och sen påsklov :).
Wonder Girl och Corre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0