jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Stallet idag igen

Var i stallet idag igen. Först tog jag och gick en kort sväng med Aragon sen borstade jag av honom. Sötaste shettisen :) Sen tog jag in två hästar och ryktade dom. Därefter skrittade jag ett par varv på Aragon, är verkligen för stor för att rida så små hästar men jag väger ju inte så mycket så det är inte "skadligt" för hästen. Och jösses vad han var jobbig. Han vägrade gå framåt,envis som en åsna. Så jag fick använa spö. Och då bockade han eller något. Tur att jag hade en "halsrem"... När han hade vägrat gå framåt x antal gånger kom vi på att han kanske skulle gå framåt om han var utanför paddocken. Och det funkade, fast precis när vi hade kommit ut ur paddocken började han skutta runt och så men jag höll mig kvar, hehe, brukar göra det som tur är. Men sen gick det bra, kom ett helt varv runt paddocken :D Sen mockade jag en hage.
Aragon :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0