jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Jag har fått hästar att ta hand om :)

I förgår kom vår granne in och frågade om jag kanske var intresserad av att hjälpa till i ett stall som de är i ibland. Javisst, cykelavstånd och allt så jag tackade ja och i går var jag där och blev visad hästar och lite sånt. Och idag var jag där. Klockan ett till fem :)
 
Först när jag kom dit så skulle jag ta in stallets shettis och mocka hans hage. När jag var klar ryktade jag honom och sen fick jag följa med och åka med i vagnen när en häst kördes tillsamans med en travare som reds. Rätt skumpigt i traven och det kändes som om att det gick riktigt fort men egentligen så var det typ långsamt.
 
Sen när vi kom tillbaka fick jag rida en stund på travaren som reds innan. Hon var rätt pigg och så fort jag kom upp på hennes rygg kände jag hur konstigt det kändes, helt gigantiska steg! Men det gick väl rätt okej. Sen red jag en häst till. Mulle kallas han och är riktigt mörk och har en helt otrolig man. Riktigt lång och fin. Han var väldigt seg men snäll.
 
Sen när jag kom hem var jag och mamma ute en runda med vovvarna.
Min fine kille i våras <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0