jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Hejdå galoppen

Nej, jag ska inte ge upp galoppen, jag ska bli jockey och så är det bara! :) 
 
Men galopplektionerna ska jag sluta på, tyvärr men för det första är det rätt dyrt och sen känner jag att jag inte lär mig så mycket längre, jag har lärt mig det grundläggande men nu vill jag gå vidare.
 
Men vad ska jag säga, 2,5 år. 2,5 år har jag kommit till Malmö Civila Ryttarförening på fredagar och det senaste halvåret på måndagar. Jag har skrattat och gråtit, jag har flugit både av och med vinden. Jag har varit med om både nya hästar och tyvärr två favorithästars bortgång. Det kommer att kännas jobbigt, bara lämna allt det här. 
Hade jag skrivit allt jag kommer att sakna hade jag kunnat sitta här till 3 inatt, det är så mycket. Men det jag kommer att sakna mest är nog att jag har fått chansen att få rida på Jägersro en gång i veckan, de andra på galoppen och hästarna.
 
Jag har fått en bra bas att bygga på och nu vill jag bygga vidare genom att rida fullblod och tillslut bli jockey.
Förhoppningsvis ska jag få flyga fram på tävlingsbanorna nån gång :)

Kommentarer
Postat av: Sofia Camming

Är det inte en lektion kvar innan ni slutar denna terminen? :)

Svar: Jo, på måndag, den 10e, sen är det slut...
Cornelia och Matilda

2013-06-04 @ 22:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0