jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Galoppen idag

Idag hade vi ett lopp som avslutning på denna terminen. Jag red Popeye, fina Popeye. Först skulle vi ha ridit på Ascotten men det blev som tur var stora banan :)
Först så travade och galopperade vi till där vi skulle starta. Sen gick vi på volten ett par varv innan vi ställde upp och red iväg. Tyvärr hamnade Popeye och jag en bit bakom när vi ställde upp så vi kom lite efter. Men vi tog igen de där extra meterna rätt snabbt. Jag tog det rätt lugnt fram till upploppets början där jag släppte på lite och lät honom öka lite. Sen efter ett tag kröp jag ihop och tryckte på så att han ökade ännu mer, han förstod direkt. Vi kom 3a av 4 personer, men jag är riktigt nöjd. Det gick kontrollerat och det kändes riktigt bra. 
Detta var sista galopplektionen för mig, usch vad jag kommer att sakna allt. Var nästan gråtfärdig när jag gick ut till bilen.
Efter loppet
Full fart
Snackar med Corre innan loppet
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem Kom på vilka platser?

Svar: olivia kom först sen anny tvåa och matilda trea och jag kom sist. /Cornelia
Cornelia och Matilda

2013-06-10 @ 21:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0