jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Tråkigt lov!

Har verkligen ingenting att göra detta lovet.

Idag var jag hos Fame och det kommer jag väl vara typ resten av lovet men såklart när det är dån fin rid vinter utan snö så man kan rida ordentligt jo då får hon först någon slags öroninflammation sen nu när ögat blivit bra så tappar hon en sko.. Så typiskt så jag kan ju inte rida. Men hon får en extra nogran borstning då och det tycker hon om. Om man gnuggar med massageborste eller gummiskrapa så står hon och halvsover eller om någon syår framför henne när man kliar henne så kliar hon tillbaka! ^^

När jag skulle hämta henne i hagen så kom pappa så han kunde hjälpa mig för fölis och Beppe stod i hagen och det var ju helt svart. Så när vi gick ner till hagen stod inte Fölis kvar i hagen utan ute på ängen framför... så jag tog Beppe så fick pappa ta Fame så skulle jag sätta in Beppe i en av dem små hagarna så fölis kunde följa efter så vi kunde sätta henne i en annan liten men det ville hon inte och inte Beppe heller så jag gick in med honom i sin box, pappa gick in med Fame i hennes box så var det bara fölis kvar. ;)
Först försökte jag bara gå och fånga henne och ropa ocj sånt men hon bara stod bara där och åt och varje gång vi kom för nära hoppade hon åt sidan..

Så till slut orkade jag inte med henne och hämtade en hink havre när jag skakade den kom hon direkt, jag behövde inte ta fast henne hon följde bara efter hinken! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0