jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Svullet öga och en häst på rymmen!

Ja efter mamma och pappa varit i stan körde dem mig tull Fame. Jag kunde inte rida henne så myckey utan bara skritta för hennes öga är ganska svullet och det bara rinner från det. :(

Så när jag var klar uppe i dtallet och skulle hämta henne grån hagen såg jag Fölis, och såklart stod hon inte där hon skulle vara, nä flr hon var flera meter från hennes hage. Men sist jag och pappa fångade in henne blev dem arga för att vi tog lite hårdare i hebbe än vad dem brukade göra så dem sa inte äns tack.. Så jag struntade i henne. Bara hon inte störde mig så fick hon springa runt hur mycket hon ville.

När jag kom in med Fame i stallet stängde jag dörrarna så att Fölis inte skulle springa in där sen fixade jag det som jag skulle fixa! :)
Men varje gång jag skulle ta vatten eller hämta och lämna skottkärran så följde Fölis efter mig som en svans, så jag fattar inte riktigt hur dem inte kan fånga in henne? Hon kom lixim fram till mig frivilligt så jag fick putta bort henne. ^^

Men jaja inte mitt problem som sagt. Så jag gick en lite runda med Fame i fullmånen bland alla varulvar! ;)

När jag kom tillbaka höll dem på att ta un Fölis och Beppe, den andra hästen.
Jag fixade hennes öga den ringde jag pappa så han hämtade mig.
Tänk att om 1 månad har jag haft Famr i två år.. Det är helt sjukt hur snabbt tiden har gått.! :)

Jo vi kallar bara Fölis för Fölis hon heter någit annat men jag vet inte vad! ^^





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0