jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

vattenkrig!!

jadå idag var jag ju i galoppstallet e där lixom varannan dag. Men idag var Wilma där ägarens dotter, så jag hade någon mer att prata med och blev lite roligare när man borstade hästarna då! :) Sen kom hovslagaren och veterinären vet inte varför vetrinären var där dem rönkade någon häst men mer vet jag inte för jag höll i hästar till hovslagaren. Men sen kom Wilma och tog över så fick jag duscha några hästar pch sadla och lite sånt. När alla hade ridigt klart tog vi in Maddy, westernhästen dem har för att t.ex. ha i tätten till unghästarna när dem ska ridas in och lite sånt så han fick jag och Wilma rida. Det var den jag red på bilden som jag la ut fast idag hade vi westernsadel, det var mycket lättare att rida i! ;) Efter vi ridit lite så duschade vi honom med fadt med schampo så han blev riktigt ren och det är nu vattenkriget kommer in... dodododoooo....... När vi fyllde svamparna med vatten som var blandat med schampo så kramade man ur det på han rygg och rann rakt ner i den andres sko sen hade vi vita skumfläckar lite här och där så när vi var klara och hade satt in Maddy i boxen gick vi tillbaka för att fixa rent allt och då.. kommer hennes pappa med en hink vatten och kastar över henne! Jag stod en bit ifrån så fick bara lite stänk så sen jagade vi honom med vattenslangen! ^^ Det var min dag de och juste. När jag kom hem åkte jag och min kompis till emporia handlade inget speciellt för hittade inget snyggt och när man väl gjorde det fanns det bara i L eller XL och det kan jag inte ha! så jag köpte öite sånt onödigt skit och när jag bara har typ 100 kr kvar då hittar jag två skitsnygga tröjor men då hade jag inga pengar kvar! ^^ så får skaffa lite pengar så jag kan köpa dem! :)
Här e en snabb, dålig bild på den ena tröjan det blev konstigt ljus med den e vinröd med lite svart skugga i och nitar på axlarna! Finns i grå och blå också men röd var snyggast ändå! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0