jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Reefing!

Omg! idag åkte jag med mamma in till jägersro igen. Men idag fick jag vara min egen chef kan man säga så jag hittade på lite grejor att göra och det gick ju faktiskt ganska bra. Så jag skulle precis ta in en häst från walkern när JR ( ägare av stallet ) frågade ifall jag hade hjälm och väst med mig, när han frågade det stod han med den största hästen i det stallet. Så jag gick och hämtade mina grejor sen slängde han upp mig så fick jag skritta och trava runt lite. Mer kunde jag inte göra både för att jag inte kommer få stopp på honom och för att han hade träningsvärk så när jag yravade haltade han nästan så jag tyckte lite synd om honom! :( Sen var det tillbaka till "mitt jobb" att hänga tvätt, borsta hästar och släppa ut/in hästar. Det är roligare än det låter! ;) Jag jar tyvärr ingen bild på hästen jag red och ja den heter Reefing eller kallas för det. Men jag har bild på min bebis Dolpin's smile och på en häst dem kallar Snäckan tror jag det var. Jag var tvungen att ta lite bilder för detta var nog sista gången på länge som jag är i det stallet för nu börjar skolan igen! Blääää!! :(
Men här kommer en bild på Dolpin sen en när snäckan ligger ner! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0