jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Hjälp i galoppstall!

Överhappy! Var på jägers idag och var i ett av galopp stallen och hjälpte till med lite allt möjligt men mest med att borsta hästarna som skulle ridas! ;) Först så visade en tjej mig runt sen började jag bort en häst som heter Poker eller ja han hetter något längre men kallar honom för Poker! Han blev en av mina favoriter! Fick fyra favorit hästar men har bara namnet på tre av dem.. Men iallafall när jag gjort det så fick jag se ännu fler hästar och hur man gör med walkern eller vad det nu heter! ^^ Så fick jag testa ta in och ut två hästar där ifrån. Det var lite jobbigt att få den att stanna vid den hästen man skulle ta men det gick ;) När jag borstat runt 6 hästar tog vi frukust paus eller fika paus vad man nu vill kalla det! ;) sen var det dags att jobba igen eller inte så mycket jobb för mig men man blev ändå svettig ;) sen hängde jag lite tvätt tog in en häst till strö i någon box och sista timmen innan jag åkte hem så fick jag rida deras western häst fast i galoppsadel och ja inte den snabbaste precis! ^^ och trodde faktiskt inte jag skulle få rida alls så det var roligt ändå! Här kommer bild på honom! bara för det så tappade jag namnet! som ni märker e jag inte så bra på namn! :) 
Men dem snällaste hästarna (av galopphästarna) var nog:
1. Virgil
2. Dolphin´s smile (stavning)
3. Poker och hästen jag inte kan namnet på ;)
Sen var det en brun till som jag inte kan namnet på som också var snäll men lite mer puffig av sig..
Och en skimmel som nog inte gillade mig alls ;) Men när hon väl fattat att det inte var någon idé att bråka stog hon som ett ljus! ;)
Så ja ska kanske till Fame också idag fast vet inte riktigt när. Men aa juste här e bilden! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0