jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Tävlingen idag

Idag var det tävling på Vasaholm och jag tävlade i 50, 60 och 70 cm med finaste Juniper. Blev en hel del fotande innan det var min tur att rida.
 
50 cm gick perfekt, felfritt. Bra flyt igenom hela banan, hade dock lite för långa läder så det såg nog lite skumt ut. Och när jag sa att det gick perfekt så gick det perfekt, var nästan gråtfärdig (av glädje) när jag hoppade av, så bra brukar det liksom inte gå, han brukar flyga fram i full fart med mig som hänger två meter bakom när han hoppar av för tidigt. Kom tvåa :)
  
(klicka på bilderna för att göra dom större ;))
 
60 cm gick även det bra. Inte ett ända fel och en helt okej tid. Kom trea. 
 
70 cm, även här gick det bra, inte perfekt men bra. Han hade liksom nyss fått för sig att ett hinder kunde äta upp honom och lycktas skicka av en tjej, så jag tog det lite försiktigare och därför var det inte en toppentid vi fick precis. Men annars är jag nöjd :) Kom sjua. 
 
Fina Juniper, vill ha dig som egen <3
 
Sen bara måste jag dela med mig av den här väldigt fina bilden som föreställer Alma och "hennes" häst Lilha. Snacka om att ljuset ger en väldigt fin effekt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0