jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Ridningen igår!

 
Red underbara och fina Juniper, och inte nog med att jag fick rida den finaste och bästa hästen, jag fick rida i favorittypen av sadel också, galoppsadel :D Vi red bort till den största galoppbanan på Vasa, den är 1,7 km har jag hört. Jag red lite kortare än vad jag brukar göra på Jägersro, men Juniper litar jag mer på än av någon av hästarna där. Sen red vi iväg.
 
Först travade vi en bit och sen kom vi fram i galopp och jag var super beredd på att han skulle försöka dra iväg då vi låg sist i ledet. Men herregud vad han gick fint, log som ett fån och kunde koncentrera mig på att stå så snyggt som möjligt. Asså, shit vad han var fin, lyssnade på vartenda tygeltag och ökade när jag ville, sen när vi saktade av så ryste han lite å huvudet så jag var beredd på att han skulle bocka eller något, men nej, han gjorde inget. Sen skrittade vi en bit och fattade sen galopp igen. Lika fin var han denna gången och sen skrittade vi en lång bit och fattade sen galopp igen. Och jösses vad jag fick sand i ögonen, fattar varför jag använder goggles på galoppen... Sen red vi en bit i galopp och sen saktade vi av och red hem igen. 
 
Så jäkla nöjd med honom, inte ett ända försök att dra iväg eller busa. Älskar honom oavsett vad andra säger och hur många andra som älskar honom. Det spelar ingen roll om han inte hoppar högst eller är snabbast. Frågade om jag kanske inte kunde ha tävlat honom i ponnygalopp, men nope, det gick inte :/ Så får leta vidare :).
 
I höstas förra gången jag red honom i galoppsadel :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Melissa B.

Går ni på ridskola inrikting galopp, eller? :D

Svar: Jupp, Malmö Civila har en galoppgrupp som vi rider i, men vi rider "vanligt" på varsin annan ridskola också :)
Cornelia och Matilda

2013-05-04 @ 19:57:21
URL: http://melissabudak.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0