jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Pinnar och monstertravare

Idag på galoppen red jag Popeye, Corre red Fairy Anny red Wonder Girl. Och gissa vad? Vi red på fina rakbanan :)
Idag red jag lite kortare än vanligt då Popeye är en ganska snäll häst. Vi skulle rida med mig först och sen Corre och Anny bakom mig. Vi red ut och hästarna vägrade gå framåt... På tio minuter tog vi oss nog max tjugo meter... vi smackade och skänklade, men jag misstänker att det var så spända för att det hade kommit upp ny rail längs rakan. TIllsist kom Camilla med en pinne, jag skulle ha den som spö. Och gissa vad, Popeye såg pinnen och sen var allt vad ny läskig monsterrail borta. 
 
Vi kom fram i galopp, en jäkligt härlig galopp, lagom fort och inget dragande i bettet. Vi tre gick från början i bredd, men när det kändes som om att det började bli lite trångt höll jag in lite och höll mig bakom de andra. Plötsligt kom där en stor störtskur av grus och sten som Wonder rev upp, och så glad över mina goggles har jag nog aldrig varit. Sen saktade vi ner till trav och travade ner på slingan.
 
Corre skrattade åt mig och min fina pinne och berättade att det såg rätt kul ut samtidigt som jag red lätt för glatta livet när Popeye lekte montehäst. På väg ner till Camilla mötte vi tre riktiga galoppörer. En av ryttarna sa lite tyst till de andra som hon red med "Vilken tjock häst". Då kunde jag och Corre och jag inte hålla oss för skratt. De hade syftat på Popeye trodde vi. Bara ca. 30 m från Camilla mötte vi en travare, och då tog hästarna chansen. I full galopp skenade de iväg, förbi Camilla och påväg ner till stallbacken. Men de kom inte långt, precis där banområdet tog slut lyckades vi styra in dom i en buske, eller vad vi nu gjorde. När vi stannat började jag skratta som bara den då Corre hade varit halvvägs av Fairy och gjort en så jäkla snygg räddning. 
 
Ja, det var nog allt, känner mig lite elak som skriver om galoppen innan Corre hinner, men jag älskar att skriva. Hmm... skriver jag för mycket kanske, rätt långa inlägg....
Längst till vänster är det jag och Popeye. Längst bak: Corre och Fairy och till höger: Anny och Wonder. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0