jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

lite extra fakta

Ja jag skrev en ganska lång text igår om hur min ridning gick till men sen så försvann den.Men iallafall när vi gick ut på rakan som vi kallar det så vörjade det med att Fairy försökte resa sig sen kunde vi trava typ två metet sen tvärnit efter det så hoppade hon lite på bakbenen sen snurra runt ett varv efter allt det kunde vi trava två meter igen och så började allt om så höll vi på tills Camilla kom. När sen mötte travaren så stack hästarna, fast jag tror inte dem blev rädda direkt för dem har träffat travare nu varje gång vi e ute men det känns bättre att skylla på travaren! ;)Men ja tillbaka till där jag var. När dem stuckit så tänkte jag " ja men om jag svänger tillbaka så måste hon ju sakta in för annars går vi omkull " så det var bara att hoppas..När jag svängde så gick det så fort så jag lutade mig på det hållet jag svängde på men sadeln gled åt andra hållet och när hon saktat in lite så gör hon ett skutt upp och om hon inte hade gjort det så hade jag nog ramlat av för jag hände nästan på mage på hennes rygg så när hon skuttade så flög mitt ben upp på andra sidan så jag red med sadeln hängandes på sidan och Matilda bara skrattade. Så det såg nog lite kul ut haha. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0