jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Guuud vad Jagaar är fiiiiin!

Igår på ridningen på Vasaholm red jag Jagaar igen, vi rider liksom samma hästar i tre veckor och sen byter vi. Och igår red vi upp till terränbanan.
 
Jag var nervös för jag har liksom inte hoppat honom där uppe förut. Först hoppade vi över en lite stock som låg på marken. Kanske 30 cm hög. Första språnget blev helt gigantiskt, han hoppade av typ två meter innan, men vi kom över. Andra hoppet över blev skitbra, vi kom i galopp och han taxerade perfekt. Dock var ha lite svår att sakta av sen, hehe.
 
Sen skulle vi hopppa över en stock som var upphöjd till kanske 60 cm. Första hoppet blev riktigt bra och han lyssnade på mig. Andra hoppet blev även det bra :)
 
Igår bytade vi också hästar, jag ska rida Juniper, och nästa gång ska vi ut på en gigantisk galoppbana, typ längre än ascotten på Jägersro. 
 
Nu har jag håla och ska kolla efter om någon vill låna ut en häst jag kan tävla i ponnygalopp, nån som vet nån?
Jag och Juniper när jag red honom i galoppsadel, hoppas att det händer fler gånger för han är så jäkla fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0