jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Galoppen idag

Idag på galoppen red jag Popeye och Corre red Fairy. Sen så gick Wonder Girl och Mikado också med. Vi red på rakan, så sjukt skönt, underbart väder och en häst som inte drog som en tok.
 
Först när vi fattade galopp så stack Wonder och Mikado iväg, men Popeye och Fairy höll sig rätt lugna, eller nja. Jag hamnade lite på efterkälken och Popey gick på rätt ordentligt för att komma ifatt. Och jag började lugnt säga "Poooopeeeyyye" om och om igen, lugnt och jäkligt utdraget.
 
Sen gick jag om Fairy och Corre för just då drog han som en tok, men bara då. Men sen envisades han med att gå längst ut på banan. Rätt skönt att vi hade helt öppet åt alla håll så jag kunde styra honom mer rakt. Sen kom där en människa på andra sidan träden, där är liksom en gångbana där. Han blev rätt spänd och drog sig riktigt mycket åt vänster.
 
Sista biten gick helt perfekt, eller, nja,jag red med lite långa stigläder så rumpan gick i sadeln ett par gånger. Popeye var också rätt flåsig, så han höll ett helt underbart lugnt tempo. Men inte konstigt att han var trött, underlaget på den banan är väldigt djupt så han fick kämpa en hel del. Sen saktade vi av och travade ner igen, på en slinga. Ja, det var väl allt. 
Här syns hur vi red, först till överst syns den ca. 800 m långa rakbanan och sen är resten när vi travade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0