jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Four things!

Läste nu att Corre ska flytta till Texas, när?!
 
Farfar är inlagd på sjukhus, igen, senaste gången var i julas. :(

Såg Grand National 2013 igår och jösses, vad jäkla coolt det hade varit att få rida ett sånt lopp, så nu har jag bestämt mig för att inte bara vilja bli slätloppsjockey utan jag vill bli hinderjockey, i England. 
 
Jag ska inte rida idag då pappa är hos farfar och mamma inte kan köra mig då hon har opererat foten... Så nu läser jag spanska...

Kommentarer
Postat av: emma

Jag antar att med hinderjockey menar du rida steeplechase eller vad det nu heter? Vet inte vad det heter i alla fall men det är väl ungefär samma sak. I all fall till det jag skulle säga - är att du får vara väldigt försiktig om du ska göra det, jag känner en som sagt att det skadas/dör en häst/ryttare varje lopp, så var försiktig! :)

Svar: Tack för omtanken :) Det där med att det skadas hästar i varje lopp stämmer dock inte helt, som i grand national väljer många jockeys att avbryta för att de märker att hästen blir för trött ;)
Cornelia och Matilda

2013-05-04 @ 19:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0