jockeymupparna.blogg.se

~ Cornelia Hartsmar ~ My racing adventure! ~

Tävlingsuppehåll!

Nu är det inga tävlimgar på hela vintern det börjar igen runt mars tror jag och då kommer jag tyvärr inte tävla Kira mer. I förtidig julklapp så fick jag en helt egen häst! Det låter kanske dumt att skriva det precis efter inlägget om Fame men Poker eller ja Poker Face som är hennes fulla namn hon kommer inte kunna ta Fames plats hon får sin egna plats utan att jag glömmer bort Fame. Fame lärde mig allt och det är tack vare henne jag nu kan ha Poker. Och såklart tack vare Sandra som lånade ut Kira till mig. Det är jag evigt tacksam för och det hoppas jag att gon vet. Alla ni (Sofie med Fame, Sandra med Kira och Elisabeth min ridlärare) det är tack vare er jag kommit såhär långt och nu kan ha en egen häst, och pengarna såklart haha.
Det kommer ju kännas lite konstigt när tävlingarna är igång att tävla mot Kira som jag ridit så länge men det blir nog ändå kul att komma igång själv och inte vara beroende av någon annan om hon inte kan någon dag och att jag kan träna när jag vill.

Poker är jättefin iallafall, hon gör nästan precis som jag säger åt henne. Har aldrig ridit henne på banan någon gång men när jag sett henne på banan kan man inte tro att det är samma häst som jag har! 😉

Hon älskar nog mat över allt annat. För hon blir så till sig när dem fodrar hästarna i stallet så hon sparkar av sina skor. Så ja efter en vecka jag haft henne åkte ena bakskon av! ^^ 
Men hovslagaren ska kolla på det så vi kanske kan ta av bakskorna helt iallafall nu under vintern. 

Jag red henne på lektion första gången igår och hon var som en dröm. Lite ofokuserad blev hon när vi delade upp oss på volterna för då fick hon mötte och det tyckte hon var lite konstigt. Sen travade vi över bomar och det var inget konstigt. Vi hoppade ockdå något litet kryss och ja vi kan ju säga såhär att jag satsar nog allt på galoppen haha. Hon travade över det första gångerna det var bara dem två sista sprången som hon hoppade av. När hon väl hoppade av var det fina språng och så men njaa tror mer på galoppen där! 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0